Gå til hovedinnhold
Heldigitalt årsmøte
Kjetil Ek avatar
Skrevet av Kjetil Ek
Oppdatert for over 7 måneder siden

Et årsmøte med heldigital saksbehandling avholdes over en periode over flere dager og gjør det mulig å gjennomføre et møte og ta beslutninger uten å samles. Du bestemmer en sluttdato for møtet, og møtet vil være tilgjengelig fra det øyeblikket du sender innkallingen og frem til denne datoen. Deltagerne får en e-post med link til møtet, og kan logge seg på Bård for å se sakene, kommentere og legge inn sin stemme når som helst innenfor tidsperioden.

Planlegg årsmøtet

  1. Opprett møte

    Trykk på "Nytt møte" for å opprette Årsmøtet. Velg "Heldigital saksbehandling".

  2. Forbered sakene

    Start forberedelsen av sakene. Legg til tittel, sakstekst og eventuelle vedlegg. Husk å velge "vedtakssak" på saker med avstemning. Du må også legge inn valgalternativer på vedtakssakene.

  3. Legg til deltagere

    Du kan laste opp en Excel-fil for å legge til møtedeltagerne. Alternativt, hvis du allerede bruker medlemsregisteret i Bård, kan du legge til alle medlemmene, eller basert på medlemskapstype.

Gjennomfør årsmøtet

  1. Publiser og send innkalling

    Når du skal starte møtet trykker du på "publiser". Da går innkallingen ut på e-post til deltagerne, og de får mulighet til å logge seg inn i årsmøtet. Hvis du ønsker å sende ut sakslisten før du publiserer møtet (f.eks hvis du ønsker innspill til sakslisten uten å åpne for avstemning) kan du sende en oppdatering til deltagerne før du publiserer.

  2. Avhold årsmøtet

    Når du gjennomfører et heldigitalt årsmøte foregår eventuelle diskusjoner i kommentarfeltene på hver enkelt sak.

  3. Skriv de endelige vedtakene

    Bård lager møtereferatet automatisk basert på teksten i sakene. Husk å oppdatere vedtaket med resultatet fra avstemningen. Du kan til enhver tid forhåndsvise referatet. Les mer om referater i Bård her.

  4. Send til gjennomlesning/signering

    Når møtet er ferdig, kan du sende referatet til gjennomlesning eller direkte til signering. Da signeres referatet enkelt med BankID.

Andre nyttige artikler:

Svarte dette på spørsmålet?