Gå til hovedinnhold
Diskusjoner
Stian Tønnesen avatar
Skrevet av Stian Tønnesen
Oppdatert over en uke siden

Diskusjoner er et nyttig verktøy for å holde kommunikasjonen i styret eller avdelingen samlet på ett sted. Det er perfekt for å f.eks forberede innhold til styremøter, diskutere strategi, legge planer og mye mer.

Deltagerne i en diskusjon kan bidra når som helst, og alle blir varslet på e-post når det kommer nye meldinger eller kommentarer. Som standard er det satt opp en gruppe for alle brukerne i organisasjonen, men du kan også diskutere saker med et utvalg brukere ved å lage egne grupper.

Diskusjoner er tilgjengelig i Business, Plus, Enterprise og Max-abonnementene.

Skrive en ny melding

For å legge ut en ny melding går du til Diskusjoner i toppmenyen. Hvis dere har flere grupper i organisasjonen, går du først til gruppen du vil legge ut meldingen i og trykker på Ny melding.

Når du publiserer en ny melding vil alle i gruppen få et varsel slik at de kan gå inn å lese meldingen og bidra med sine innspill.

Du kan velge å lagre meldingen din som et utkast og fullføre den på et senere tidspunkt. Meldinger du har lagret som utkast finner du en link til øverst i oversikten over meldinger.

Arkivere en melding

Når en diskusjon er ferdig kan den arkiveres slik at den forsvinner fra oversikten. Da låses samtidig meldingen slik at ingen lenger kan legge inn kommentarer.

Grupper

Bård har allerede opprettet en gruppe som består av alle brukerne som er invitert til organisasjonen. Meldinger her vil alltid kunne leses av alle som inviteres til organisasjonen, og nye brukere vil kunne se tidligere diskusjoner selv om de ikke hadde tilgang når diskusjonen ble opprettet.

Opprette nye grupper

Superbrukere kan når som helst opprette nye diskusjonsgrupper. Dette er perfekt hvis f.eks. daglig leder og styreleder ønsker å ha et eget område for å kunne utveksle meldinger seg i mellom, eller hvis dere har spesifikke områder hvor det gir mening at kun enkelte brukere skal ha tilgang.


Gå til Innstillinger > Grupper for å lage en ny gruppe. Velg et navn og hvem som skal være medlemmer av gruppen. Det er bare inviterte brukere som kan være medlemmer av grupper i Bård.

Når du har tilgang til flere grupper vil du få disse opp når du trykker på Diskusjoner i toppmenyen.

Du kan når som helst se hvem som er medlem av en gruppe ved siden av gruppenavnet.

Varslingsinnstillinger for diskusjoner

Som standard sender ikke Bård selve innholdet i diskusjoner på e-post – kun et varsel om at det er kommet en ny melding eller nytt svar.

Superbrukere kan overstyre dette for hver gruppe ved å velge at Bård skal kunne sende titler på diskusjoner eller alt innholdet på e-post.

Dette er en vurdering dere må gjøre i forhold til hva diskusjoner brukes til og at potensiell sensitiv informasjon kan bli liggende i innbokser.

Foreløpig kan grupper brukes for å samle diskusjoner mellom et utvalg brukere, men etterhvert vil du kunne også bruke grupper i forbindelse med deling av filer og planlegging av møter.

Svarte dette på spørsmålet?