Alle samlinger
Hjelpeartikler
Kom i gang
Avdelinger, utvalg eller understyrer
Avdelinger, utvalg eller understyrer
Stian Tønnesen avatar
Skrevet av Stian Tønnesen
Oppdatert over en uke siden

Du kan bruke avdelinger i Bård til å organisere utvalg, avdelinger eller understyrer. Når du oppretter en avdeling og inviterer medlemmene, vil de få tilgang til sin egen Bård - medlemmene har kun tilgang til avdelingen - ikke hovedstyret.

Styremedlemmer i hovedstyret (altså styret som avdelingen opprettes under) vil ikke ha tilgang til avdelingen med mindre de inviteres også til den nye avdelingen.

Legge til en avdeling i Bård

Du kan opprette en avdeling oppe til høyre på dashbordet. Alternativt, kan du velge "Ta i bruk Bård i..." og velge underavdeling/komite i menyen.


Du vil da få opp denne dialogen. Her skriver du navnet på avdelingen, utvalget eller styret. Bård legger automatisk på navnet på den gjeldende hovedorganisasjonen på alle møtereferater, eposter m.m., så her anbefaler vi at du bare bruker navnet på avdelingen det gjelder. Du kan uansett endre dette i ettertid.

Dersom alle brukere i hovedstyret skal ha tilgang til denne avdelingen lar du sjekkboksen nederst stå krysset av. Dersom du ikke ønsker dette, fjerner du krysset og går videre.


Når dette er gjort vil du bli sendt automatisk til det nye styret. Bård har allerede lagt deg til som superbruker, så da gjenstår det bare å invitere resten av styret til Bård. Lykke til!

Slette en avdeling

Ønsker du å slette en avdeling du har opprettet, kan du gjøre dette under innstillinger > Organisasjon når du er inne i avdelingen. Her trykker du på "Slett organisasjonen".

Viktig: Sjekk at du er på innstillingene i avdelingen og ikke i hovedstyret. Dette kan du se på organisasjons-navnet øverst i innstillingene.

Har du spørsmål, tips til forbedringer eller noe du lurer på ang. lag og foreninger i Bård? Fyr oss en melding på [email protected] 😊

Svarte dette på spørsmålet?