Du kan bruke Avdelinger i Bård til å organisere avdelinger, utvalg, komiteer, understyrer m.m. Funksjonaliteten er helt likt som for et styre bortsett fra at du ikke har muligheten til å holde generalforsamling eller årsmøter.
Brukerne du inviterer til en avdeling vil kun få tilgang til denne, og eventuelle brukere i organisasjonen du oppretter en avdeling i vil ikke få tilgang med mindre de også inviteres til avdelingen.
Legge til en ny avdeling
Gå til dashboardet på det styret du ønsker å legge til en avdeling på, og velg menyen oppe til høyre > Ta i bruk Bård i... > Ny avdeling.
Skriv så inn navnet på avdelingen din. Bård legger automatisk på navnet på den gjeldende hovedorganisasjonen på alle møtereferater, eposter m.m., så her anbefaler vi at du bare bruker navnet på avdelingen det gjelder. Du kan uansett endre dette etterpå om du angrer.
Dersom alle brukere i hovedstyret skal ha tilgang til denne avdelingen lar du sjekkboksen nederst stå avkrysset. Dersom du ikke ønsker dette, fjerner du krysset og går videre.
Når dette er gjort vil du bli sendt automatisk til det nye styret. Bård har allerede lagt deg til som superbruker, så da gjenstår det bare å invitere resten av styret til Bård. Lykke til!
Slette en avdeling
Ønsker du å slette en avdeling du har opprettet, kan du gjøre dette under Innstillinger > Organisasjon når du er inne på avdelingen.